PERSBERICHT – UV-Fashions en SkinVision slaan de handen ineen in de strijd tegen huidkanker

Samenwerking Skinvision UV-FashionsHuidkanker een halt toeroepen door middel van preventie en bewustwording omtrent zongedrag. UV-Fashions (Europa’s grootste aanbieder op het gebied van uv-beschermende kleding, zwemkleding en accessoires) en SkinVision (huidkanker-en-melanoom-detectie-app) slaan de handen ineen in de strijd tegen huidkanker.

De komende tijd blijft het lenteachtig en warm weer. Ondanks dat door de coronacrisis vele aspecten van ons dagelijks leven momenteel drastisch zijn veranderd, blijven verantwoord zongedrag en het (tijdig) detecteren van huidkanker belangrijker dan ooit.

De kracht van uv-stralen
Van alle soorten kanker, is huidkanker in Nederland de meest voorkomende kankersoort. Maar het is ook de kankersoort die het makkelijkst te voorkomen is. Al verbrand je slechts één keer in de twee jaar, dan kan alsnog het risico op een melanoom worden verdrievoudigd. Het is namelijk de toenemende kracht van de uv-stralen die bepaalt of je wel of niet verbrandt in de zon, en niet de temperatuur.

Twee bedrijven, één missie
UV-Fashions wil huidkanker voorkomen en iedereen vrijheid in de zon bieden. Naast het importeren en verkopen van uv-beschermende kleding, zet het bedrijf al bijna tien jaar vol in op het creëren van bewustwording rondom uv-bescherming en zongedrag. SkinVision deelt die missie. Met de huidkanker-en-melanoom-detectie-app worden gebruikers in staat gesteld om vanuit een veilige thuisomgeving hun huid te controleren met een smartphone. Zo kan huidkanker (in een vroeg stadium) worden gespoord.

Samenwerking tussen UV-Fashions en SkinVision
Door hun gedeelde missie – het creëren van bewustwording over zongedrag – hebben UV-Fashions en SkinVision de handen ineengeslagen in de strijd tegen huidkanker. De komende zomermaanden (wanneer de blootstelling aan zon toeneemt) willen zij door middel van diverse activiteiten hun klanten en andere geïnteresseerden informeren over het belang van veilig en verantwoord zonnen. Zo helpen UV-Fashions en SkinVision met preventie, routinecontroles, het in een vroeg stadium opsporen van huidkanker en in de ondersteuning als het aankomt op verantwoord zonnen. Een mooi, goed en gezond initiatief.

Over UV-Fashions
Op het gebied van uv-beschermende kleding en accessoires in Europa is UV-Fashions de grootste importeur en leverancier. Nadat Jan Willem van der Sterre zijn vader verloor aan de gevolgen van huidkanker, besloot hij om zich volledig toe te leggen op het creëren van bewustwording op uv-gebied, en om een bijdrage te leveren aan zonpreventie. “Onze missie is het voorkomen van huidkanker en het bieden van vrijheid in de zon, aan iedereen met een medisch huidprobleem.”, aldus de enthousiaste oprichter van UV-Fashions en JUJA.

Over SkinVision
Het in 2012 opgerichte SkinVision biedt een geavanceerde app die gebruikers helpt bij het tijdig opsporen van de meest voorkomende vormen van huidkanker. Deze huidkanker-app met CE-markering is tot stand gekomen op basis van uitgebreide klinische studies, die zijn uitgevoerd in samenwerking met een aantal gerenommeerde universiteiten. Onderzoek toont aan dat de app een gevoeligheid heeft van 95% en een specificiteit van 78%. De SkinVision-app is wereldwijd commercieel beschikbaar op iOS en Android, met uitzondering van enkele landen, zoals de Verenigde Staten en Canada. SkinVision wil zoveel mogelijk mensen ontzorgen, maar mocht het toch nodig zijn, dan helpt SkinVision je om op tijd de juiste en passende zorg te vinden.


Extra afbeeldingen:

Beeldmateriaal in Hoge Resolutie kan direct worden gedownload uit onze Beeldbank (maak hiervoor eenmalig een account aan).

Voor meer informatie, interviews, fotoshoots of kortings- en/of winacties kunt u contact opnemen met Pers-Wereld.